Kings Cross Station
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Film 6: De halfbloed Prins

Ga naar beneden

Film 6: De halfbloed Prins Empty Film 6: De halfbloed Prins

Bericht  SeverusSnape wo dec 09, 2009 10:12 pm

Wat vonden jullie van de zesde film?.

Ik vind hem goed. Spannend en de muziek paste er weer goed bij.
Je kunt wel raden welke scenes mijn favorieten zijn uit de film namelijk:

Wevers Eind: Sneep was weer geweldig en zo rustig. En de manier waarop hij Wormstaart wegstuurde, lol moest daar echt bij lachen. Hup verdwijn jij maar achter die deur.
Narcissa had ik me heel anders voorgesteld, veel jonger namelijk. Nu had ze net zo'n haar als Bellatrix en leek stukken ouder. Ik stelde me haar voor met heel licht blond haar, jonger en knapper.
Maar het acteren van haar maakte de boel weer helemaal goed en vond het jammer dat we haar maar even zagen.
Bellatrix was weer geweldig zoals altijd.
De eed hebben ze goed en duidelijk verfilmd vindt ik. (Zou zo de hand van Sneep ook wel willen vast houden)

Perkamentus dood: Vond dit een hele mooie scene. Perkamentus zei gelukkig net zoals in het boek: 'Severus.........please'. En daarna het beeld naar Sneep en de avada Kedavra. Geweldig gewoon. (Ja sorry maar genoot echt van die scene, en ben niet zo gek met Perkamentus.)
Harry die daarna Sneep achtervolgt en dan voor het huisje van Hagrid hem aanvalt vond ik mooi maar minder spectaculair dan in het boek. In het boek zag je meer woede van Harry naar Sneep toe en was Sneep ook veel 'gemener' tegen Harry.
Maar toch geen slechte scene mede doordat Bellatrix, Harry aanviel en terrecht gewezen wordt door Sneep. Harry behoort tot Voldemort..
Het enige wat ik van deze scene raar vond is harry die daar gewoon stond te kijken en niks deed. In het boek kon hij niks doen omdat hij verlamd onder de onzichtbaarheidsmantel lag. Hier stond hij daar maar en toen Sneep kwam, gebaarde Sneep hem ook nog dat hij stil moest zijn.

Voor de rest Ron en Belinda vond ik echt erg om te zien. Belinda deed soms echt te overdreven.
Ron vindt ik nog steeds de minste van het trio. Hij komt bij het zwerkbal zo houterig over.
En dat Hermelien nu in deze film al duidelijk laat merken dat ze gek op Ron is klopt ook niet met het boek. Maar was wel leuk gefilmd zo.

Het vervloeken was ook goed verfilmd. Katja die de lucht in 'vliegt' was best akelig om te zien.
Ron die vergiftigd werd was ook eng. Dat schokken. brrrrr.

Jammer dat je door de film heen niet echt veel over Voldemort ziet. Veel minder dan in het boek.
De Voldemort's die we nu zagen, de jongere versies, vond ik minder. Had liever de jongen terug gezien die we in de tweede film zagen. Die had handig de Voldemort nog kunnen spelen die op Zweinstein zat.
Had echt gehoopt dat we de Mergels zouden zien maar helaas dat zat er juist niet in.

Slakhoorn vond ik wel ok. Vond het heel mooi gedaan hoe hij 'uit' die stoel kwam.
En daarna snel naar buiten komt en zegt ok ik kom weer les geven maar wil dan wel een ander kantoor en opslag.

Het zwerkballen zagen we gelukkig maar heel kort. Het is dan ook niet mijn favoriet in de boeken.
Remus en Tops zagen we veels te weinig. Waarom geven ze Remus nu niet eens een iets grotere rol.

Iets wat ik me echt afvraag: Waarom moet het Nest in de fik vliegen? Waarom vallen ineen keer Dooddoeners het Nest aan?. Het is de scene die niet in het boek zit. Maar vond het nu niet echt duidelijk waarom ze deze scene verfilmd hebben.
Er word in de film toch al genoeg duidelijk gemaakt dat de wereld gevaarlijker wordt nu Voldemort terug is.
Vond het wel een hele mooie scene maar onnodig vond ik. Had ik liever meer gezien van Harry die gek wordt op Ginny. Dat zagen we wel door de film heen maar veels te weinig. En dan nog maar 1 kusje.

Harry die die spreuk uitspreekt op Draco vond ik wel mooi, maar had me er toch iets meer spannends van verwacht. Tom Felton zat wel weer heel goed in zijn rol van Draco. Je kunt aan hem zien dat hij moeite heeft met zijn opdracht, zoals ook in de boeken staat.

Toen we bij de herrinnering kwamen van slakhoorn, dacht ik nu zien we de hele enge Aragog. Whahaha nou die was flink gekrompen nu die dood was. In de tweede film was die echt enorm.
Maar wel leuk dat Hagrid en Slakhoorn daar zo stonden en Slakhoorn nog even sprak. En daarna drinken in de hut van Hagrid en dat Hagrid dan ineen keer in slaap valt.
En toen we de herrinnering eindelijk zagen vond ik die echt tegenvallen. Spectaculair was die niet. Maar ja we kennen het allemaal al natuurlijk door het boek.
En de jonge Voldemorts vielen me daarbij gewoon erg tegen, ze kwamen mij niet echt gemeen over. Ok ze zijn nog leerling en hij was redelijk 'braaf' tegen de leraren op school. Maar deze kwam mij te lief over. Ik zie liever de oude Voldemort (Ralph Fiennes)

Toch ben ik in deze film iets meer gaan 'genieten' van de rol van Perkamentus. Vanaf de derde film vond ik Perkamentus niet goed. Kwam te hard over en had niet het vriendelijke van Harris.
Maar Michael Gambon zette in deze film wel de goede Perkamentus neer. Vriendelijk en meegaand, en toch nog laten zien hoe sterk hij is. Alleen die kleren...lol..maar ja het gaat om het acteren en dat deed hij nu naar mijn mening super. Had wel meer scenes willen zien tussen Harry en Perkamentus.

Nu moet je niet gaan denken dat ik heel de film afkraak hoor.
Maar boek zes is mijn favoriete boek en dat kan ik 'nog' niet zeggen van de film.
Van mij krijgt de film dan ook een 8. Dus nog ruim voldoende.
SeverusSnape
SeverusSnape
Admin

Vrouw Aantal berichten : 549
Registratiedatum : 09-12-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : Bij Severus Sneep in Weverseind
Groep : Inquisitie korps
Afdeling : Zwadderich

https://kingscrossstation.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum